Preu: 6,95€
Col·lecció: De 100 en 100, núm. 16
ISBN: 978-84-9034-326-5
Nombre de Pàgines: 240
Nombre d'il·lustracions: 13
Mides: 21,5 x 14 cm
Enquadernació: En rústica
Data primera edició: Novembre del 2012
Com podem arribar a determinar que Qui no vulgui pols, que no vagi a l’era és el refrany més popular de la llengua catalana? Els 100 refranys més populars neixen d’una enquesta feta a través d’internet, el març de 2010, que van respondre 1.200 persones d’arreu de l’àmbit lingüístic.
Arran de la recopilació i tractament d'aquest cabal de respostes sorgeix la idea d’aplegar el recull que ara us presentem dels refranys més populars, amb el significat, variants, curiositats, equivalents en altres llengües i passatges literaris o periodístics que n’il·lustren l’ús i, sobretot, la vigència.
Víctor Pàmies i Riudor (Barcelona, 1963) és un lingüista especialitzat en paremiologia, la disciplina que estudia els refranys. És autor del portal sobre paremiologia catalana dites.cat, on comparteix els seus estudis i recerques sobre el tema. El 2011 publica Amb cara i ulls. Diccionari de dites i refranys sobre l’ull, el primer llibre en català finançat per micromecenatge, al portal Verkami.com, iniciativa que té continuïtat el 2012 amb En cap cap cap. Diccionari de dites i refranys sobre el cap. També ha publicat Dites.cat, un diccionari de locucions, frases fetes i refranys.
Jordi Palou i Masip (Barcelona, 1966) és politòleg i traductor. El 1999 va posar en marxa la web rodamots.com i el butlletí associat Cada dia un mot, que actualment té més de 25.000 subscriptors. És autor, amb Pau Vidal, de RodaMots: deu anys fent ‘Cada dia un mot'.
VilaWeb - 27/01/2020
La Petita Llibreria - 21/10/2015
Racó Català - 20/07/2015
Blog Estiligrafia - 25/06/2015
La Xarxa / País Km0 - 28/07/2014
Ràdio 4 / Anem d'estiu (a partir del minut 31) - 25/07/2014
100 refranys en campanya (blog Sociolingüística i vida plena)
Què han dit de 'Els 100 refranys més populars' (Víctor Pàmies / blog Raons que rimen)
Ressenya: «Els 100 refranys més populars» (blog Diari d'un llibre vell)
Refrany al sac i ben lligat (Magí Camps / diari La Vanguardia)
Qui menja sopes... (David Paloma / diari El Punt Avui)
Els refranys: les coloraines de la parla. (Joan Josep Isern / blogTotxanes, totxos i maons)
El rànquing refranyer (Núria Puyuelo / diari El Punt Avui)